29 september 2017

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio vinder titlen som verdens hurtigste SUV med ny rekord på Nürburgring

  • Stelvio Quadrifoglio kørte Nürburgring rundt i rekordtiden 7 minutter 51,7 sekunder, hurtigste tid nogensinde for en SUV
  • De nyeste teknologier, herunder nyskabende Q4-firehjulstræk, som for første gang er i forbindelse med en 2,9 V6 Twin-Turbo 510 HK-motor og momentfordelingsdifferentiale, Chassis Domain Control (CDC) og skifte-padler i aluminium bag rattet maksimere køreoplevelsen i den helt nye Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
  • Alfa Romeo har nu to Nürburgring rekorder med Giulia Quadrifoglio (hurtigste firedørs sedan af normal produktion) og Stelvio Quadrifoglio (hurtigste SUV i normal produktion)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio har vundet titlen som verdens hurtigste SUV af normal produktion, og den sætter en ny benchmark tid på Tysklands legendariske Nürburgring: det er bare den seneste præstation i Quadrifoglio-racetraditionen i den mere end over et århundrede lange Alfa Romeo-historie.

En Stelvio Quadrifoglio gennemkørte den over 20 kilometer lange Nordschleife i en rekordtid på bare 7 minutter 51,7 sekunder. Denne nye benchmark-tid er hele otte sekunder hurtigere end anden hurtigste SUV. Rekordtiden blev sat med Fabio Francia bag rattet, den samme kører der tidligere har opnået rekorder på samme bane i den 4-dørs sedan Giulia Quadrifoglio.

Den rekordhurtige omgangstid skyldes den helt særlige måde, som Stelvio Quadrifoglio er udviklet og designet på. Stelvio Quadriofoglio er kendetegnet af lav vægt, optimal vægtfordeling, avancerede tekniske løsninger, et kraft-vægtforhold i verdensklasse samt et imponerende kraftværk af en motor.

Stelvio Quadrifoglio integrerer de nyeste letvægtsmaterialer, der gør det muligt at have 50/50-vægtdistribution, ekstremt stift karrosseri, kardanaksel i kulfiber samt et af de mest direkte styretøj på markedet.

Hjertet i monster-SUV'en er en 2,9 liters V6-motor med 510 hk i aluminium og et drejningsmoment på 600 Nm. Motoren er parret med otte trins automatgear, som i køreprogrammet Race kan skifte gear på blot 150 millisekunder.

V6-motoren, der også har Twin-Turbo, er i et kompakt 90-graders-design, og den passer perfekt i Alfa Romeos nye letvægtplatform med et lavt tyngdepunkt til stor gavn for køreegenskaberne. Samtidig byder Stelvio Quadrofoglio på flest hestekræfter per liter i dens klasse.

Der er ratbetjening af gearskiftet, og de massive motorkræfter tøjles af et avanceret Q4-firehjulstræk. Af andet avanceret standardudstyr skal nævnes: Alfa Romeo DNA Pro Selector, hvor der kan vælges i mellem fire forskellige køreprogrammer, aktivt Torque Vectoring differentiale, adaptiv affjedring og et cylinder deaktiveringssystem for at spare på benzinen, når ikke alle 510 hk. skal stå til rådighed.

Som ekstraudstyr kan Stelvio Quadrifoglio udstyres med letvægtsracersæder i kulfiber fra Sparco, sæder som giver maksimal støtte under ekstrem banekørsel og samtidig leverer komfort til lange køreture. Endelig kan Stelvio Quadriofoglio også udstyres med effektive bremser i kulfiber som sikrer øjeblikkelig og konstant bremsekraft under alle forhold uden at overophede.

sidste nye videoer

avanceret søgning

Søg...

Fra
Til
Søg