07 december 2016

Alfa Romeo Giulia med to nye motorer nu i Danmark

Det danske Alfa Romeo Giulia modelprogram er blevet udvidet med to længe ventede nye motorvarianter. Det drejer sig om den helt nye 2-liters benzinmotor med 200 hk og den 2,2-liters dieselmotor med 180 hk begge med 8-trins automatgear. Begge kan opleves og prøves hos landets Alfa Romeo forhandlere nu.

Taler man om Alfa Romeo, falder snakken ofte på, hvordan fabrikkens benzinmotorer er en berigelse for de italienske skønheder. Nu oplyser Alfa Romeo i Danmark, at det danske modelprogram for Giulia også omfatter den nye 2-liters benzinmotor med 200 hk. Samtidig introduceres der også en udgave med dieselmotor med 180 hk og automatgear. Der er tale om to versioner, som begge er imødeset med stor forventning.

De to nyheder i motorrummet på den anmelderroste Giulia er innovative, lette og rangerer i toppen af deres klasse, når det kommer til ydeevne og effektivitet. I begge tilfælde er resultatet imponerende motorer, som sikrer masser af moment, kraft og hurtig acceleration, samtidig med at der kan køres langt på literen, og emissionerne er lave.

Benzin fra ny motorfamilie
Benzinmotoren er en helt nyudviklet motor med fire cylindre og Fiat gruppens unikke MultiAir ventilstyresystem. Motoren er fremstillet udelukkende i aluminium, og den har direkte indsprøjtning og lavtryksturbo. I denne udgave yder den 200 hk og har et maksimalt drejningsmoment på 330 Nm til rådighed fra blot 1.750 omdr./min. Motoren leveres altid med den nye 8-speed automatgearkasse som sikrer lynhurtige gearskift. Sammen med Giulias lave vægt og beskedne luftmodstand accelererer en Giulia 2.0 Turbo benzin fra 0-100 på blot 6,6 sekunder og har en tophastighed på imponerende 235 km/t.

Den nye 2,2 liters dieselmotor er den første i Alfa Romeos historie, der udelukkende er fremstillet i aluminium og udstyret med balanceaksler. Den nye udgave yder 180 hk, har et maksimalt omdrejningsmoment på 450 Nm til rådighed fra blot 1.750 omdr./min. og leveres ligeledes med den nye 8-trins automatgearkasse som standard.

Samtidig har den nye diesel et CO2-udslip på blot 99 g/km og et kombineret brændstofforbug på blot 26,3 km/l. Denne version har en ekstra lav luftmodstand på blot 0.23 cW og er udstyret med flere avancerede løsninger som blandt andet vandkølet intercooler, der nedbringer forbruget mest muligt.

Trods de mange tiltag for at forbedre økonomien byder den nye diesel fortsat på ægte Alfa-præstationer. Vælger man køreprogrammet "Dynamic", accelererer bilen, som forventet af en Alfa Romeo, fra 0-100 på blot 7 sekunder og har en tophastighed på 230 km/t.

Begge udgaver kan nu prøves hos landets Alfa Romeo forhandlere. Priserne begynder ved 506.125 kr for versionen med benzinmotor og automatgear og 535.325 kr. for versionen med 180 hestes dieselmotor og automatgear.

Som firmabil er beskatningsværdierne henholdsvis 426.125 kr. for benzin og 420.325 kr. for diesel.

___________________________________________________________________________________

Tekniske data Giulia 2.0 Turbo benzin Aut.

4 cyl. Turbo, MultiAir og direkte indsprøjtning
1.995 cm3
200 hk v. 5.000 omdr./min.
330 Nm v. 1.750 omdr./min.
Topfart: 235 km/t
0 - 100 km/t: 6,6 sek
Kombineret forbrug: 16,7 km/l
CO2: 138 g/km

Tekniske data Giulia 2.2 Diesel 180 Aut.

4 cyl. Turbo, MultiJet CommonRail diesel
2.143 cm3
180 hk v. 3.750 omdr./min.
450 Nm v. 1.750 omdr./min.
Topfart: 230 km/t
0 - 100 km/t: 7,0 sek.
Kombineret forbrug: 26,3 km/l
CO2: 99 g/km

Pressebilleder kan downloades her:

http://www.alfaromeopress.com/gallery/detail/1560&pag=2

Videomateriale kan downloades her:

http://video.alfaromeopress.com/p/it/en/alfaromeo/post/30899

 

For yderligere information kontakt venligst:
Steffen Holm
Pressechef, FCA Denmark A/S
Mobil: 20 70 64 87
Email: steffen.holm@fcagroup.com
www.alfaromeopress.com
www.fcagroup.com

sidste nye videoer

avanceret søgning

Søg...

Fra
Til
Søg