02 mar. 2016

Alfa Romeo betager i Geneve med den nye Giulia

Det er fart, det er skønhed, og det er italiensk design, når det er bedst. Det er den nye Alfa Romeo Giulia. På Geneve International Motorshow har Alfa Romeo verdenspremiere på det komplette Giulia modelprogram.

Det er fart, det er skønhed, og det er italiensk design, når det er bedst. Det er den nye Alfa Romeo Giulia. På Geneve International Motorshow har Alfa Romeo verdenspremiere på det komplette Giulia modelprogram.

Traditionen tro er Alfa Romeo at finde på Geneve International Motor Show, og i år præsenterer Alfa Romeo den længe ventede Giulia i det komplette modelprogram der er understreget af Alfa Romeos nye motto "meccanica delle emozioni" eller "mekanik med følelser". På den nye Giulia er alt nyt, og der er ikke gået på kompromis. Den kommer i tre udstyrsniveauer (Giulia, Super og Quadrifoglio), og det er muligt at vælge imellem to forskellige gearkasser (en ny 8-trins automatgearkasse eller en 6-trins manuel) samt tre helt nye motorer (en 2,0 liters benzinmotor med 200 hk og en 2,2 liters diesel med 150 eller 180 hk) foruden den allerede lancerede 2,9 liters V6 BiTurbo med 510 hk i den ultimative Quadrifoglio-version; sidstnævnte er med 6-trins manuel gearkasse.

Når en Alfa Romeo designes, sker det med strenge krav om respekt for Alfa Romeos historie, fart og ikke mindst skønhed. Den nye Giulia er ingen undtagelse, det er en ægte drivers car. Uanset hvilken model man falder for, er man sikret en betagende og forførende bil, der er indbegrebet af de fem elementer, der har gjort Alfa Romeo til et af verdens mest eftertragtede bilmærker: karakteristisk italiensk design, innovative motorer i verdensklasse, en perfekt 50/50 vægtfordeling, unikke tekniske løsninger og det bedste "vægt-til-ydelsesforhold".

En letvægter med imponerende power

For at opnå det bedste "vægt til ydelsesforhold" kombinerer Alfa Romeo Giulia imponerende motorkraft med brugen af ultralette materialer overalt. For eksempel har man valgt at bruge kulfiber til kardanakslen og aluminium til motor, affjedring og flere karrosseridele som skærme og motorhjelm. Udstyret med den 2,2 liters dieselmotor med 180 hk har Giulia en tørvægt på blot 1.374 kg. I Quadrifoglio-versionen er brugen af letvægtsmaterialer yderligere intensiveret. Topversionen byder bl.a. på motorhjelm og tag i kulfiber. Derudover er der mulighed for keramiske bremser, og sæderne er bygget med en strukturel ramme i kulfiber. På trods af denne vægtoptimering kan Alfa Romeo Giulia fremvise den bedste vridningsstabilitet i klassen. Det er noget som sikrer præcise køreegenskaber selv under pressede forhold, kvalitet over tid og høj akustisk komfort.

Innovative motorer i topklasse

Innovative motorer i topklasse er et andet karakteristika for en ægte Alfa Romeo. Derfor præsenterer den nye Giulia ved lanceringen - foruden den særlige sekscylindrede turbomotor, 2,9 liters V6 BiTurbo, i Quadrifoglio-versionen - en hidtil uset generation af nye motorer, der repræsenterer state-of-the-art inden for motorteknologi, og som samtidig rangerer i toppen af deres klasse med hensyn til ydeevne og effektivitet.

Benzinmotoren på Giulia er en spritny, MultiAir-motor med fire cylindre, som er fremstillet helt i aluminium. Den har 200 hk og et maksimalt drejningsmoment på 330 Nm ved 1.750 omdrejninger i minuttet. Denne motor er altid parret med den nye 8-speed automatgearkasse.

Dieselmotoren er ligeledes helt ny og den første i Alfa Romeos historie, der udelukkende er fremstillet af aluminium og udstyret med balanceaksler. Den fås i to versioner, dels med 180 hk og et maksimalt omdrejningsmoment på 450 Nm ved 1.750 omdrejninger i minuttet, og i en udgave med 150 hk og et maksimalt omdrejningsmoment på 380 Nm ved 1.500 omdrejninger i minuttet.

Innovative tekniske løsninger

Den nye Giulia byder på flere nytænkende og eksklusive løsninger, og elektronik er udelukkende anvendt for at gøre køreoplevelsen bedre. Blandt andet bliver der med den nye Giulia introduceret et nyt, innovativt, elektronisk bremsesystem, der kombinerer stabilitetskontrol med traditionel servobremse for øjeblikkelig bremserespons. Samtidig er der inkluderet et sikkerhedssystem, der ved hjælp af radarsensorer automatisk sætter farten ned eller bremser bilen for at undgå en overhængende kollision.

Den nye Alfa Romeo Giulia indeholder desuden et fornyet Alfa DNA-system, som tilpasser bilens dynamiske egenskaber alt efter førerens valg: Dynamic, Natural eller Advanced Efficient - en ny funktion med fokus på lavt brændstofforbrug. Derudover er der en Race-funktion i Quadrifoglio-versionen.

Også affjedringen er blevet forbedret for at sikre optimale køreegenskaber. Man har valgt at bruge en multilink-løsning til bagakslen, som sikrer høj præcision og enestående køreglæde. Forrest har man udviklet en ny avanceret affjedring, der garanterer hurtig og præcis styring. Denne eksklusive Alfa Romeo-feature holder konstant styr på fjederbenets vinkel og kan tackle kraftig acceleration i alle retninger. Alfa Romeo Giulia har et af de mest intuitive, naturlige og direkte styretøj, der findes på markedet.

Magneti Marelli har i samarbejde med Alfa Romeo designet for- og baglygterne på den nye Giulia. De nye lygter forbedrer sikkerheden, dels med et meget intenst lys foran, og på grund af en hurtigere aktivering af bremselysene. Derudover understreger lygterne Giulias elegante design og bilens silhuet, så man let genkender den.

Den nye Alfa Romeo Giulia forventes at få dansk premiere i slutningen af august 2016.


Pressebilleder kan downloades her:

http://www.alfaromeopress.com/gallery/detail/1524

For yderligere information kontakt venligst:

Steffen Holm
Pressechef, FCA Denmark A/S
Mobil: 20 70 64 87
Email: steffen.holm@fcagroup.com
www.alfaromeopress.com
www.fcagroup.com